زمان – دفعه بازیگر افسانه ازدواج فرزند

زمان – دفعه: بازیگر افسانه ازدواج فرزند سینما زندگی احساس اخبار سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»

    درباره سریال «شکارچی ذهن» که بازدیدکنندگان IMDB میان سریال های سال 2017 بیشترین امتیاز را تا امروز به آن داده اند و آخرین اثر دیوید فینچر است.

    به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»

    سریال «شکارچی ذهن»؛ به دنیا تاریک قاتل های سریالی خوش آمدید

    عبارات مهم : جنایت

    درباره سریال «شکارچی ذهن» که بازدیدکنندگان IMDB میان سریال های سال 2017 بیشترین امتیاز را تا امروز به آن داده اند و آخرین اثر دیوید فینچر است.

    سریال با یک گروگانگیری شروع می شود و یک مامور اف بی آی که تلاش دارد با روانشناسی متهم را وادار به تسلیم کند. مجرم در نهایت خودش را می کشد و گروگان ها نجات پیدا می کنند. از نظر اف بی آی ماموریت موفق بوده و از نظر هولدن، مامور جوان شکست چون نتوانسته گروگانگیر را وادار به تسلیم شدن کند.

    این شروع هیجان انگیز گیرتان می اندازد تا تصور کنید قرار است یک تریلر دلهره آور پلیسی ببینید. «شکارچی ذهن» را جزو همه این ژانرها هم می شود طبقه بندی کرد ولی انتظار نداشته باشید که بعد از این سکانس فینچر و بقیه کارگردانان شما را با ماجراهایی از این قبیل سرگرم کنند. در حقیقت «شکارچی ذهن» زیاد یک درام روانشناسی است که مایه های پلیسی هم دارد. تلفیقی از «سکوت بره ها»ی جاناتان دمی و «زودیاک» فینچر. از اولی مایه مهم قصه را وام گرفته و از دومی نوع روایت و چگونگی ایجاد دلهره.

    به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»

    کل سریال محدود به گفتگوی نیروهای بخش علوم رفتاری اف بی آی با قاتلان سریالی می شود. آنهایی که در قتل های متعددشان یک الگو و فرمول ثابت داشته اند. داستانک هایی هم آن اطراف هستند که در حاشیه این گفتگوها قرار است قاتلان تازه را نشان بدهند ولی آنها چاشنی هستند.

    درباره سریال «شکارچی ذهن» که بازدیدکنندگان IMDB میان سریال های سال 2017 بیشترین امتیاز را تا امروز به آن داده اند و آخرین اثر دیوید فینچر است.

    اصل ماجرا گفتگوهاست و نتیجه گیری ها. پیدا کردن الگوهای مشخص زیاد شبیه سریالی در مورد ریاضیات هست. ما هیچ کدام از جنایت های هولناکی را که قهرمانان مان با مجرمان ارزش روبرو می شوند، نمی بینیم. انگار فینچر زیاد روی تخیل بینندگان سریال حساب کرده هست. با این حال همه چیز در پرداخت و فیلمنامه خیلی ظریف و با شرح هست. جزئیاتی که تماما ذهنی هستند.

    ظرافت های مغز و روح پیچیده بشر حتی هنگامی که دست به خشونت های باور نکردنی می زند. تنشی که در سریال «شکارچی ذهن» شاهدش هستیم از همین شرح روانی ناشی می شود. نه فقط در مورد مجرمان که در مورد ماموران درستکارمان هم این اضطراب را حس می کنیم چون از اپیزود اول به بیننده فهم می شود که روان آدمی تابع قوانین ریاضی نیست و آدم ها در موقعیت های گوناگون تصویر العمل هایی متفاوت ممکن است از خودشان نشان بدهند.

    فضاسازی و شخصیت پردازی های درست و استفاده از علم روانشناسی باعث شده است هر چند سکانس های جنایت را نمی بینیم ولی کاملا در ذهن مان تصویر می شود و در نهایت از شنیدن ارزش همان تاثیری روی مخاطب گذاشته می شود که در حالت عادی متصوریم. باید به بیننده نشان داده شود. به خصوص که اینجا نشان ندادن و فلاش بک نزدن به گذشته تاثیرگذارتر هم است چون شئامت جنایت های آنقدر زیاد است که حتی دیدن سریع تصویر ها در دست هولدن و تنچ، ماموران اف بی آی هم مشمئز کننده است چه برسد به این که قرار باشد شاهد یکی از آن جنایت ها باشیم.

    به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»

    پنهال به عنوان خالق سریال و فیلمنامه نویس اش که البته از روی یک کتاب فیلمنامه را نوشته که خود آن منبع مهم هم مشمول بر گفتگوهای واقعی با جنایتکاران بزرگ بوده هست، توانسته همه چیز را جوری بچیند که به سوالاتی که ممکن است ذهن های کنجکاو و در جستجوی دنیا تاریک آدم ها داشته باشد، پاسخ دهد.

    سوالاتی که بخشی از آنها زمانی در فیلم جاناتان دمی به وسیله کلاریس و هانیبال لکتر به بحث گذاشته شده است بود ولی پاسخ کاملی دریافت نشد یا پرسش هایی که در سریال مشهور «ذهن های مجرمانه» که از شبکه سی بی اس پخش می شد، به ذهن کاراکترها و بینندگان خطور می کرد (آن سریال هم راجع به بخش رفتارشناسی اف بی آی در دهه 70 و رابطه با قاتلان سریالی بود و به شکل هیجان انگیزتری مخاطبان را درگیر پرونده های جنایی گوناگون می کرد).

    درباره سریال «شکارچی ذهن» که بازدیدکنندگان IMDB میان سریال های سال 2017 بیشترین امتیاز را تا امروز به آن داده اند و آخرین اثر دیوید فینچر است.

    البته انتظارتان را از سریال تنظیم کنید. ممکن است حتی از میانه فصل اول به نظرتان برسد که طرح و ایده مهم جهت یک درام پلیسی کافی نبوده. اینجاست که باید به خودتان یادآوری کنید مفهومی که ما از درام پلیسی در ذهن داریم یک پیش فرض است.

    این سریال زیاد شبیه همان تجربه ای است که فینچر در «زودیاک» انجام داده بود و این بار خیلی جسورانه تر و ساختارشکن تر سراغش رفته هست. آدم ها با هم حرف می زنند و حرف می زنند و هیچ اتفاق بزرگی در ظاهر رخ نمی دهد ولی در زیر نگاه ما و سطح داستان از قضا دنیا بزرگی در حال شکل گیری هست. جهانی به شدت بی رحم نسبت به قربانی و قربانی کننده.

    به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»

    از دل ماجراهای مربوط به چند قاتل سریالی، فینچر و پنهال موفق شده است اند درامی به شدت انسانی تصویر کنند که حتی قهرمانانش درگیر پرسوناهایی هستند که تصور می کنند باید هر لحظه به صورت داشته باشند و همین هم موجب اختلال در روابط صمیمانه و زندگی خانوادگی ارزش می شود.

    برای دیدن «شکارچی ذهن» باید حوصله به خرج بدهید و سنسورهای فکرتان را فعال کنید. آخر فصل قرار نیست چیزی حل شود. اصلا صورت مسئله واضحی مطرح نشده که بخواهیم منتظر جوابش باشیم. یکی از منتقدان خارجی اشاره کرده بود که در فصل اول انگار پنهال و فیننچر فقط مهره ها را روی صفحه شطرنج چیده اند و قواعد بازی را خاطرنشان کرده اند، خود بازی احتمالا از فصل آینده شروع خواهد شد.

    با این وجود موجبیت و علت وجودی «شکارچی ذهن» فقط زمینه چینی جهت فصل های آینده نیست. سریالش خاصیت غریبی دارد که عین سیاهچاله تماشاگر را در خودش می کشد. مجذوب و مسحور ذهن های خلاق سیاه ترسناکی می شویم که شوم ترین حوادث تاریخ را رقم زده اند.

    فینچر و پنهال دست تماشاگر را می گیرند و او را با خودشان به قعر جهنم می برند. به تماشای دنیا های ناشناخته. دیدن «شکارچی ذهن» شبیه یک روند روان درمانی هست. ارجاع به اهمیت دوران کودکی و اتفاق های راحت باعث می شود بارها و بارها به خودمان رجوع کنیم.

    الگوی این که چطور خشونت های پیش پا افتاده ممکن است منجر به جنایت های وحشتناک شود ما را وادار می کند در رفتارهای گاها خشن و عصبی روزانه مان بازبینی داشته باشیم و در نهایت همه این شرح دست به دست هم می دهند که «شکارچی ذهن» تبدیل به سریالی شود که جهت درک ساحت سرگرم کننده اش مجبوریم خیلی از کلیشه های ذهنی مان راجع به درام را بشکنیم. در عوض پاداشش 10 اپیزود درخشان از نظر کارگردانی و فیلمنامه مبتنی بر تاریخ و روانشناسی است که بار دیگر باعث می شود به این تئوری که فینچر، هیچکاک زمانه ماست ایمان بیاوریم.

    شکارچی ذهن

    * ژانر: درام جنایی

    * خالق: جو پنهال بر اساس کتاب شکارچی ذهن: داخل بخش خاص جنایت های سریالی اف بی آی؛ نوشته جان ای داگلاس و مارک اولشاکر

    * بازیگران: جاناتان جراف، هولت مک کالانی، هانا گراس

    * نت فلیکس: تعداد فصل ها

    * فصل اول پخش شد و فصل دوم سال آینده روی آنتن می رود: بین 34 تا 60 دقیقه

    * تهیه کنندگان: دیوید فینچر، چارلیز ترون

    * امتیاز در متاکریتیک: 78 از 100

    * خلاصه داستان: هولدن یک مامور جوان اف بی آی است که بعد از یک ماموریت جهت تمام کردن یک گروگانگیری به خاطر اهمیتی که به روانشناسی مجرم می دهد به عنوان استاد در واحد رفتارشناسی شروع به تدریس می کند. آنجا با بیل آشنا می شود که او هم استاد است و هر دو تصمیم می گیرند با انجام مصاحبه هایی با قاتلان سریالی جهت آنها یک الگوی فکر تعریف کنند که در آینده بتوانند وقوع بعضی جنایت ها را آینده نگری کنند.

    اخبار فرهنگی – روزنامه هفت صبح /برترینها

    واژه های کلیدی: جنایت | سریال | سریالی | شکارچی | سال آینده | روانشناسی | قاتل سریالی | اخبار فرهنگی و هنری

    به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»

    به دنیا تاریک قاتل‌های سریالی خوش آمدید , سریال «شکارچی ذهن»


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار